NCPSL ऐं राज्यन जूं सिंधी अकादमियूं
व्हाट्सएप्प जा विचार
काफी समे खां वठी व्हाट्सएप्प ते केतिरा लेख इन्हन संस्थाउन बाबत पढ़िहां पियो चाहे इन्हन लेखन जा लेखक पिया बदिलिजन पर आम तोर इहे लेख – इन्हन जे लिखण जो मरकज़ – संस्थाउन वास्ते नाराजपे जी मिलकियत सां मालामाल हूंदा आहिन। कहिं लेख में नाराजपे जो मुख्य सबब हूंदो आहे त राज्य जी सिंधी अकादमी जेके कार्यक्रम करे थी उन्हन में राज्य जे सिंधी साहित्यकारन / कलाकारन जी भेट में बियन राज्यन जे सिंधी साहित्यकारन / कलाकारन खे या जहिं शहर में कार्यक्रम थी रहियो आहे उन शहर जी भेट बियन शहरन जे अदीबन कलाकारन खे वधीक मोको डिनो पियो वञे।
NCPSL बाबत बि नाराजपे सागे सुरन सां गडु संस्था में किन चूंड शख़्सियतुन जी हुकूमत हलण जो रागु बि गायो वेन्दो आहे। घणन लेखन में मरकज़ी गालिह इहा बि हूंदी आहे त इन्हन संस्थाउन में वड़न ओहदन ते वेठल उहा क़ाबिलियत ई न था रखन जेका ओहदे वास्ते निहायत ज़रूरी आहे। [हालांकि मुहिंजे हिसाब सां इहा गालिह शख्सी सतह ते पहुचे थी ऐं संस्था बाबत विचार करण वक़त शख्सन खे परे रखी ई संस्था जी अहमियत/ उपयोगिता बाबत सही नतीज़े ते पहुची सघिजे थो ] नाराजपे जा इहे आवाज़ केतिरा ई भेरा शख्सी नुक़तचीनी सबब उन हेठियीं सतह ते पहुचंदा महसूस थियन था जो पहिंजो असर विंञाये था विहन।
NCPSL - सिंधी अकादमिन जा मकसद
इन किसम जी संस्थाउन जो हिकु मकसद हूंदो आहे त समाज में सिंधी भाषा वास्ते, सिंधी साहित्य वास्ते सुजागी पैदा करण। हाणे जे इन्हन सिंधी संस्थाउन जे खिलाफ नाराज़गी भरियो आवाज़ वज़ूद रखे थो त इहो त कबूल करण घुरिजे त इहे संस्थाउं सुजागी आणिण जे मकसद में कुछ हद तायीं त ज़रूर कामियाब आहिन। हाणे जे इन्हन लेखन जो विचार कजे त इहे हिकु त हिक सिंधी पहाके साये खे सहे कोन सखणे खे डिये कोन जो बेहतरीन इजिहार महसूस थियन था ऐं बियो असां सिंधी समाज जी आम खूबी सिर्फ पाण खे सही ऐं बियन सभनी खे गलत समझण जो हकीकी इजिहार आहिन।
चाहे इन्हन संस्थाउन में ओहदन पहुतल शख्स कीयं बि ओहदो हासिल करण में कामियाब थिया हुजन। चाहे सिंधी भाषा ऐं सिंधियत जे वाधारे जे विषय में उन्हन जी योजनाउन सां असां सहमत न हुजउं या इन्हन लेखन मूजिब इन्हन ओहदेदारन ते फ़िज़ूलखर्ची जी तोहमतूं सही बि छो न हुजे पर इहो त ज़रूर ऐं ज़रूर कबूल करण घुरिजे त इहे ओहदेदार पहिंजी सोच ऐं सलाहियतुन मूजिब सिंधी भाषा ऐं सिंधियत जे वाधारे लाय कमु करे रहिया आहिन।
हिते मां हिक गालिह जो ज़िकुर ज़रूर करण चाहियां थो। आशा चाँद ऐं मां [एस पी सर] तकनीकी वाधारे जो सहारो वठी गुजिरियिल अटकल बिन डहाकन खां वठी भारत जे सिंधी समाज में सिंधी भाषा ऐं सिंधियत जे वाधारे वास्ते सुजागी आणिण जी कोशिश करे रहिया आहियूं। मज़े जी गालिह आहे जो आशा चाँद जन जो पूरो ज़ोर अरबी सिंधी ते आहे त मां देवनागिरी सिंधी जो हिमायती आहियां मतलब असां जो मकसद सागो हूंदे बि असां हिक बिये जा उबतड क़ुतुब आहियूं। आम सिंधी रिवायत थियण इहो घुरिजे त असां हिक बिये जा रक़ीब हुअण घुरिजूं पर हकीकत में असां हिक बिये सां विचारन जी डे वठु कन्दा आहियूं त बियो छा करे सघिजे थो? ऐतिरो ई न पर मुखे त इहा बि खबर मिली आहे त आशा चाँद जन भारत जे जहिं बि शहर में वञन द सिंधु वर्ल्ड डॉट कॉम मुहिंजी वेबसाइट जी साराह ज़रूर कन्दा आहिन। इहो सिर्फ इन करे मुमकिन आहे छो जो असां बयी आम रिवायत मूजिब सिर्फ पाण खे सही न समझी हिक बिये कोशिशिन जो क़दुर कयूं था छो जो चाहे असां जूं राहूं अलग छो न हुजन पर मंज़िल ऐं मकसद त सागो आहे।
मुहिंजो नज़रियो
मुहिंजो हीउ ऐतिरो वड़ो लेख लिखण जो मकसद सिर्फ ऐतिरो आहे त संस्थाउन जी नाकामयाबी, उन्हन जे ओहदेदारन जे कमन में घटितायूं कढ़ण जी जगह ते जेकडहिं असां सागो वक़त ऐं पहिंजियूं सलाहियतूं सिंधी भाषा ऐं सिंधियत जे वाधारे वास्ते कम आणियूं ऐं बजाय इन गालिह ते धियान डियण जे त बिया छा न था कनि या छा गलत कनि था जी जगह ते इन गालिह ते धियान डियूं त मां छा करे सघां थो पर कहिं न कहिं बहाने जी पनाह वठी न थो कियां त शायद भारत जे सिंधी समाज में वधीक सुजागी आणिण में कामियाब थी सघऊं था।
Posted on 20 अगस्त 2018