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विरहाङे जो असर

विरहाङे जो असर

सिंधी सभ्यता धरतीअ जी पुरातन सभ्यातुन में शामिल आहे। मोहन जो दड़ो जेको मॉडर्न सभ्यता जो आधार लेखियो वञें थो सो सिंधी सभ्यता ऐं ज़िंदगी जियण जे तरीके जो मिसाल आहे। हअं त सचल, सामी , शाह ऐं भगत कँवर राम खे छड़े सिंधी इतिहास बाबत कुछ बि लिखण बेमानी थी सघे थो पर जियँ त हीउ लेख 1947 जे विरहांगे ते आहे ऐं भारत जा सिंधी हिनजो मरकज़ आहिन तहिं करे असां हिते सिंधियिन जे फखुर भरे आलिशान पुराणे इतिहास जो विचार न कन्दासीं।

1947 जे साल में सिर्फ हिक मुल्क जो विरहांङो कोन कियो हो पर गडोगडु सिंधी क़ौम खे हिक किसम सां बिना पाडुन वारो बि बणाये छाडियो हो जहिं जो नतीजो निकतो आहे सिंधी सभ्यता, तहज़ीब, साहित्य ऐं सिंधी रसम-ओ -रिवाजन जो लगभग मरण वारी हालत में पहुंचण। 1947  जे साल सिंधियिन खे मज़बूर कियो ,पहिंजो अबाणो मुल्क – सूफी संतन जी सरज़मीं – लाल साईं झूलेलाल जी पवित्र भूमी छडिण वास्ते।

विरहाङे खां पोय

भारत में पाकिस्तान मां आयल बियन हिन्दू कौमुन वांगुर सिंधी कौम वटि पंहिंजो को राज्य कोन हो ऐं न त उन समे जे सिंधी अगुवानन ऐं न ई भारत सरकार खबरदारी वरती त पाकिस्तान मां आयल सिंधियिन खे कहिं हिक राज्य में वसयो वञें। नतीजे तौर अजु उल्हासनगर ऐं भाई प्रताप जी कोशिशन सबब वसाइल गांधीधाम – आदिपुर जहिडा के तमाम थोरा शहर आहिन जिते सिंधी आदमशुमारी चंगी लेखे सघजे थी 
बिना मुल्क या राज्य जे का बि कौम जी हालत बिना पाडुन वारे वण खां जुदा न थींदी आहे ऐं भारत जा सिंधी इन गालिह जो मिसाल आहिन।  हअं त विरहाङे  जा केतिरा असर आहिन पर हिते सिर्फ लोक कला ऐं किन रिवायती रसमुन जो विचार कजे त नवजवान सिंधी पीढियूं शायद ई समझी सघन  त 
सिंधी लोक कला – भगत 
छेज – रिवायती सिंधी डांस 
सिंधी लाडा – सिंधी शादी गीत 
छा आहिन ऐं सिंधी समाज जे शख्सी तोड़े सामाजिक जीवन में इन्हन जी कहिड़ी अहमियत आहे। 

 

Posted on10 November 2015  

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